- Medycyna i zdrowie

Trening cardio w domu – jak go przeprowadzić?

Trening cardio to inaczej trening wytrzymałościowy. Jego celem jest poprawa wydolności serca. Tętno podczas wykonywanych ćwiczeń podnosi się aż od 80-85%. To forma intensywnego treningu, podczas którego można spalić naprawdę wiele kalorii. Jednak efekty,  jakie przynosi całkowicie wynagradzają trud, jaki się w niego wkłada.

Efekty ćwiczeń wytrzymałościowych

Taki trening może być wykonywany zarówno na siłowni, jak i w domowych warunkach. Wystarczy do tego odpowiedni sprzęt i trochę miejsca. Początki mogą wydać się demotywujące, jeżeli dopiero rozpoczyna się przygodę z ćwiczeniami fizycznymi. Jednak, podczas regularnych treningów i stopniowemu zwiększaniu intensywności, można wejść na wyższy poziom i zyskać nienaganną kondycję. 

Sprzętem, który doskonale nadaje się do tego typu treningu jest bieżnia elektryczna domowa, na której można wykonać docelowy, pełnowymiarowy trening lub rozgrzewkę. Prędkość oraz tempo biegu można dopasować według własnego zapotrzebowania. Taki trening, nie tylko poprawia kondycję, wytrzymałość oraz sylwetkę. Wpływa również na poprawę samopoczucia oraz daje prawdziwą satysfakcję z wykonywanych ćwiczeń.

Regularne wykonywanie cardio pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów, wysmuklenie sylwetki i uzyskanie wymarzonej figury. To także doskonały zastrzyk energii, bowiem przy tak intensywnym treningu, wydzielają się endorfiny, które wpływają na poziom szczęścia. Mówi się, że ,,w zdrowym ciele, zdrowy duch”, dlatego warto ćwiczyć dla własnej satysfakcji, dla jędrnej sylwetki, ale przede wszystkim dla zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × jeden =