- Przemysł i technika

Naprawa czy wymiana na nowy – co zrobić w przypadku awarii filtra DPF

Użytkownicy samochodów nowej generacji typu diesel, zazwyczaj są z nich bardzo zadowoleni. Niestety niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że jeżdżenie takimi pojazdami w gęstym, miejskim ruchu im nie służy. Duże ilości spalin generowanych głównie wtedy, gdy hamujemy lub ruszamy, gromadzą się w filtrach DPF. Jest to element odpowiedzialny za wyłapywanie rakotwórczych cząsteczek zawartych w czarnym dymie Diesli. W efekcie takiej jazdy to właśnie ta część ulega naprawdę częstym awariom. Auta te są przystosowane do samoczynnego odtykania filtra na długich trasach, niestety proces ten nie jest możliwy podczas mało efektywnej jazdy miejskiej. Jeśli więc nasz samochód dał nam znać, że filtr jest zapchany, mamy dwie możliwości. Możemy go naprawić lub wymienić na nowy, ale pamiętajmy, że absolutnie zakazane jest usuwanie go na stałe, co może skutkować odebraniem dowodu rejestracyjnego oraz sporym mandatem. 

Czy naprawa filtra DPF jest bardziej opłacalna niż zakup nowej części

W przeciwieństwie do wielu elementów w aucie, jeśli mamy problemy z DPF-em, to regeneracja bywa najczęściej nieopłacalna. Wiele warsztatów ma w swoich ofertach odtykanie tej części, ale taki zabieg przynosi efekty jedynie na parę miesięcy, po których ponownie będziemy musieli wydać kilkaset złotych, żeby cały proces powtórzyć. Dużo lepszym wyjściem z sytuacji jest wymiana filtra na nowy. Trwałe, solidne akcesoria tego typu w przystępnych cenach znajdziemy w wielu sklepach stacjonarnych, ale i internetowych. Taka inwestycja sprawi, że przez następne lata będziemy mogli cieszyć się naszym pojazdem bez narażania się na dodatkowe koszty. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwadzieścia + cztery =