Zapewne przyzwyczailiśmy się, że w naszej skrzynce pocztowej pojawiają się gazetki z ofertami różnych sklepów i znajdziemy je także w każdym większym supermarkecie. Czym przykuwają one uwagę klientów i czy są opłacalne dla sprzedawców?
Gazetka promocyjna stanowi dobrą okazję do przedstawienia klientowi produktów sezonowych oraz promocyjnych, zachęcając do przybycia do sklepu i zwiększając obroty. W praktyce bowiem klient przybywając do sklepu nie ograniczy się jedynie do produktów z gazetki, ale wykupi także inny asortyment.
Wiele hipermarketów wykorzystuje taki kanał promocji do organizowania tygodni tematycznych, gdy promowane są produkty z określonego regionu czy kraju lub zwyczajnie wybranej kategorii.
Przykładem jest choćby Tesco gazetka, lecz takie rozwiązania wprowadziła już większość dużych sieci, bowiem przykuwa to uwagę klientów i jest po prostu opłacalne. Podobnie zagrania nie muszą się ograniczać tylko do produktów spożywczych. Na przykład Rossmann promuje w swoich gazetkach promocje, które będą obowiązywały na kosmetyki z danej kategorii (najczęściej do makijażu) przez określoną liczbę dni.
Obecnie świat zmierza w stronę cyfryzacji, więc wiele młodych osób sprawdza już takie rzeczy jak promocje czy oferty w sieci. Dlatego też gazetki w formie elektronicznej zamieszczane są na stronie internetowej danych sieci lub specjalnych do tego przeznaczonych stronach. Na przykład z promocjami Rossmanna można zapoznać się na https://rossmann.gazetkapromocyjna.com.pl/.
Wciąż jednak jest też zapotrzebowanie na wersje papierowe, dzięki którym sprzedawcy mogą zachęcać do zakupów osoby starsze, które preferują bardziej tradycyjne formy reklamy. Dlatego też gazetka promocyjna może wymiernie wpłynąć na zwiększenie obrotu wśród bardziej wiekowych klientów.