- Biznes i marketing

Jak wygląda druk cyfrowy?

Druk cyfrowy nie wymaga specjalnych i rozbudowanych przygotowań, dzięki czemu wygrywa z klasycznym drukiem offsetowym, kiedy chcemy wykonać druk spersonalizowany lub o niewielkim nakładzie. Tworzony jest bezpośrednio na bębnach maszyn cyfrowych, co pozwala na dokonywanie zmian i przeróbek w projekcie, nawet tuż przed rozpoczęciem drukowania. Poprzez wybranie tej metody drukowania, możliwe jest także zmienianie pojedynczych fragmentów całego projektu. Druku cyfrowego używa się najczęściej do projektów o stosunkowo małym nakładzie, wymagających szybkiej realizacji oraz elastyczności przy produkcji. Jest to technika wykorzystywana m.in do drukowania ulotek, plakatów oraz wizytówek. Osoby, pragnące wręczać zaproszenia np. ślubne, również mogą zdecydować się na wydrukowanie ich metodą cyfrową. Dzięki temu, będą w stanie bez problemu umieścić na zaproszeniu konkretne dane zaproszonych gości. Oprócz tego, druk cyfrowy wykorzystywany jest wszędzie, gdzie potrzebne są etykiety. Na przykład na opakowaniach produktów spożywczych albo kosmetyków. Druk cyfrowy jest również doceniany przy produkcji wszelkiego rodzaju spersonalizowanych gadżetów np. kubków, koszulek, kalendarzy, ponieważ korzystając z druku cyfrowego nie jesteśmy ograniczeni do papieru, jako powierzchni, na której możemy drukować. Druk cyfrowy jest doceniany w reklamie oraz branży eventowej. Dzięki wykorzystaniu tej metody można stworzyć precyzyjny nadruk na naklejkach, teczkach oraz wszelkiego rodzaju materiałowych gadżetach, takich jak torby, koszulki lub piórniki.

Artykuł napisany we współpracy z Zapol – internetowa drukarnia opakowań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × 3 =