- Biznes i marketing

Kiedy kupić pracownikom odzież?

Niełatwe pytanie

Nie wszyscy pracodawcy mają obowiązek wyposażenia zatrudnionych w odzież, obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej. Wiążą się one z dodatkowymi kosztami, których żadna firma nie chce ponosić, zatem niekiedy można po prostu ,,obejść się” bez tego. Trzeba mieć jednak na uwadze, że osoba, której odzież własna uległa zabrudzeniu lub zniszczeniu podczas pracy może pozwać pracodawcę do sądu. Jeżeli nie zaopatrzymy pracownika w odzież roboczą, a zachodzi taka potrzeba, przysługuje mu prawo do odmowy wykonywania zajęcia. 

W przypadku zatrudnionych w biurze sytuacja jest jasna i nikt nie ma wątpliwości co do tego, że szef nie będzie musiał ponieść najmniejszej odpowiedzialności za bluzkę czy spódnicę zalaną kawą, ale nie na każdym stanowisku sytuacja wygląda tak banalnie. Kiedy zatem należy wyposażyć podwładnych w odzież? Najprościej mówiąc, powinność przydzielenia pracującym stroju występuje w sytuacji, gdy własne ubrania lub obuwie mogą ulec zniszczeniu bądź znacznemu zabrudzeniu oraz ze względu na wymagania technologiczne, sanitarne lub bezpieczeństwa i higieny pracy. 

Jeśli jesteśmy na przykład właścicielami sieci sklepów, inwestując w koszulki z poliestru z logotypem, możemy w prosty sposób promować swoje przedsiębiorstwo. Charakteryzujący się wytrzymałością, odpornością na promieniowanie UV, szybkoschnący materiał jest przyjemny dla ciała, a jeśli wybierzemy odpowiedni wzór i kolor, noszenie takich ubrań będzie dla pracowników czystą przyjemnością, a nie przymusowym obowiązkiem. Na https://strefa-logo.pl/ można zobaczyć, na jakie typy odzieży są dostępne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 + szesnaście =