Skrót CRM pochodzi z języka angielskiego i oznacza Customer Relationship Management. Tłumacząc dosłownie na język polski, jest to system wspomagający zarządzanie relacjami z klientami. Obecnie za CRM uważa się nowoczesne systemy informatyczne, które ułatwiają proces pozyskiwania, obsługiwania i utrzymywania klientów.
Jest to swego rodzaju baza danych o klientach, z której mogą korzystać sprzedawcy. W bazie tej znajdują się najważniejsze informacje o kontrahentach, zawierające m.in. dane kontaktowe oraz preferencje sprzedażowe.
Dzięki tym informacjom sprzedawca może lepiej dopasować oferowane produkty do potrzeb odbiorcy. Wysokiej jakości systemy CRM wyróżniają się łatwością obsługi oraz intuicyjnością. Zastosowanie nowoczesnych technologii oraz rozwiązań pozwala na częściową automatyzację procesu sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta, ułatwiając znacząco pracę sprzedawcom i handlowcom. Taką usługę oferuje wiele firm informatycznych, m.in. https://www.jeton.pl/.