- Przemysł i technika

Zawieszenie pneumatyczne – charakterystyka i zalety

Zawieszenia pneumatyczne coraz częściej zastępują tradycyjne układy w nowych samochodach. Ich głównym zadaniem jest poprawa właściwości trakcyjnych pojazdu. Doskonale redukuje on drgania i wstrząsy, co zdecydowanie poprawia komfort jazdy.

Jak działa pneumatyczne zawieszenie?

Najważniejszymi elementami tego układu są poduszki pneumatyczne, które zastępują tradycyjne amortyzatory. Są one wypełnione powietrzem, które jest wtłaczane do nich przez kompresor podłączony do układu elektrycznego pojazdu lub napędzany jest siłą napędową. W trakcie jazdy dzięki specjalnym czujnikom komputer ustawia wysokość prześwitu, która zależna jest od prędkości jazdy oraz rodzaju terenu.  Dzięki temu rozwiązaniu kierowca oraz pasażerowie praktycznie nie czują nierówności występujących na drodze.

Zastosowane w nowoczesnych modelach, takich jak volvo v90 zawieszenie pneumatyczne zapewnia najwyższy komfort jazdy, którego nie daje tradycyjny układ zawieszenia. Ułatwia pokonywanie nierówności, takich jak np. progi zwalniające. Poprawia on przyczepność i zwiększa bezpieczeństwo. Ułatwia także jazdę samochodem z bardzo dużym obciążeniem.

Posiadając zawieszenie pneumatyczne w swoim samochodzie, trzeba pamiętać o jego regularnych przeglądach. Warto je sprawdzić zwłaszcza po sezonie jesienno-zimowym, aby zweryfikować czy nie dostało się do niego zbyt dużo wilgoci, która może powodować nieprawidłowe jego działanie i poważne awarie, których naprawa może być bardzo kosztowna. Decydując się na zakup samochodu używanego z zawieszeniem pneumatycznym trzeba dokładnie sprawdzić ten element.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 − dziewięć =