Przekładnia ślimakowa – rodzaje i zastosowanie

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Przekładnia ślimakowa składa się z dwóch różnych elementów w postaci ślimacznicy, czyli koła zębatego o wklęsłym przekroju poprzecznym oraz wirnika śrubowego zwanego także ślimakiem. Ten rodzaj przekładni zębatych o prostopadłych osiach położnych w dwóch płaszczyznach stosowany jest w układach napędowych maszyn różnego rodzaju. To jedyne rozwiązanie, które pozwala zmienić ruch obrotowy w liniowy. Najczęściej spotkać możemy je w podnośnikach, pompach, wózkach suwnicowych, jak również w napędach półosi w autach. 

Walcowa, czy globoidalna – jaką przekładnie wybrać

Przekładnie tego typu występują w postaci walcowej i globoidalnej. Pierwsza wersja gwarantuje nam sporą możliwość przełożeń oraz przenoszenia dużych obciążeń. Przekładnia ślimakowa w wydaniu globoidalnym natomiast dzięki dużej powierzchni styku zębów ślimaka i koła może przenosić znaczne moce. Warunkiem jest tu jednak bardzo dokładne wykonanie poszczególnych elementów, które zapewnią doskonałe dopasowanie. Podczas wybierania elementu odpowiadającego naszym wymaganiom, powinniśmy wziąć pod uwagę m.in. wskaźnik średnicowy, moduł osiowy ślimaka, odległość osi przekładni, kąt zarysu narzędzia, czy też współczynnik luzu wierzchołkowego. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Na jakie kwestie zwrócić uwagę przed zdecydowaniem się na panele fotowoltaiczne?
Na jakie kwestie zwrócić uwagę przed zdecydowaniem się na panele fotowoltaiczne?
Jedną z największych decyzji, które podejmiesz podczas konwersji na energię słoneczną, jest to, które panele chcesz kupić. Istnieje wiele dostępnych […]
W jakich sytuacjach i branżach będzie potrzebna pomoc w postaci przesyłek paletowych?
Przesyłki paletowe to transport przedmiotów dużych rozmiarów lub ich dużej ilości. Przewóz odbywa się na drewnianej platformie, dzięki której transport […]
Co warto wiedzieć o zepsutych świecach żarowych?
Co warto wiedzieć o zepsutych świecach żarowych?
Świece żarowe w silniku Diesla odpowiadają za zwiększenie temperatury w komorze do tego stopnia, by proces spalania został zainicjowany samodzielnie. […]