Przeciętna osoba zatrudniona w biurze, w swoim miejscu pracy spędza przynajmniej jedną trzecią doby. Oznacza to, że obok obowiązków zawodowych toczy się tu również normalne życie. Pracownicy bardzo często pozostają w biurze na czas swojej przerwy, tutaj przygotowują szybkie posiłki. Na wyposażeniu każdego biura siłą rzeczy muszą się więc znaleźć środki czystości. Przedstawiamy listę tych podstawowych, o których powinni pamiętać przełożeni.
Poza przestrzenią przeznaczoną wyłącznie do pracy, w której znajdują się głównie biurka, obrotowe fotele, sprzęt komputerowy oraz regały z dokumentami, biuro zazwyczaj posiada również kuchnię lub aneks kuchenny oraz toaletę. W tej ostatniej nigdy nie powinno zabraknąć papieru toaletowego. Osoba odpowiedzialna za środki czystości musi zadbać również o to, aby były tam obecne mydła w płynie. Miłym akcentem jest też odświeżacz powietrza. W części kuchennej niezbędne są natomiast akcesoria do mycia naczyń, czyli płyn, gąbki oraz ściereczki, oraz ręczniki papierowe. Na bieżąco wymieniane powinny być także worki na śmieci.
Oprócz akcesoriów, które służą do utrzymania codziennej czystości w kuchni oraz łazience, w biurze obecne powinny być również środki do czyszczenia głównego pomieszczenia. Na biurkach oraz szafkach przez cały czas osadza się kurz i to o niego należy zadbać w pierwszej kolejności. Pomogą w tym nawilżane ściereczki lub specjalne płyny, zapobiegające jego osiadaniu. W celu zakupu środków czystości najlepiej będzie odwiedzić hurtownię chemiczną. Zakupy w takim miejscu, pod warunkiem dobrej organizacji, wystarczy robić raz na miesiąc.