Asortyment taki jak: kartony, opakowania czy jednorazowe pudełka jest niezbędny w sprzedaży. Tym bardziej, jeśli jesteśmy właścicielami sklepu spożywczego, odzieżowego czy drogerii. Jednak zakup pierwszego lepszego opakowania może skończyć się sporym rozczarowaniem. Szczególnie, gdy produkt cechuje się niską jakością wykonania i po prostu nie spełnia swojego zadania.
Już szybkie sprawdzenie paru elementów składowych opakowania pozwoli nam ocenić, czy jest ono warte zakupu czy też nie. Są to przede wszystkim wyznaczniki takie jak: miejsce pochodzenia, zastosowane do wykonania materiały, cena oraz renoma danej firmy wykonującej takie usługi.
Aktualnie producent opakowań jest profesją opłacalną, dlatego powstaje coraz więcej firm z tej dziedziny. W konsekwencji doświadczyć możemy sporej rozbieżności cenowej i jakościowej pomiędzy jedną przedsiębiorstwem a drugim. Toteż wybieranie firmy według metody „chybił trafił” nie jest w żadnym wypadku opcją zalecaną.
W tradycyjnym i internetowym sklepie przydadzą się nam opakowania magnesowe. Wytrzymałe i solidne zapewnią produktom wysoką ochronę, jednocześnie wzbudzając zaufanie klientów. Poza tym, należy wyróżnić wszelkie kartony, które w wielu przypadkach (zwłaszcza podczas przenoszenia, przechowywania) okażą się niezbędne.
Znajdują swoje zastosowanie jako opakowania świąteczne, pudełka do pizzy, owijki ochronne do książek, większe kartony z taśmą itd.. Jak można zauważyć, bez nich większość przedsiębiorstw miałaby problem z funkcjonowaniem i dostarczaniem swoich produktów.