Pojazdy z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy pojawiły się na drogach około 30 lat temu. Początkowo stosowano je przede wszystkim w maszynach budowlanych i rolniczych. Dopiero po pewnym czasie jego zalety zaczęli dostrzegać producenci samochodów osobowych. Tradycyjne zawieszenie oparte na amortyzatorach i sprężynach jest trwałe, jednak niezbyt skutecznie tłumi nierówności na drodze. Zawieszenie pneumatyczne wyposażone w kompresor i miechy daje zdecydowanie lepszy komfort podczas jazdy. Z tego powodu jest montowane głównie w luksusowych limuzynach z najwyższej półki, np. część tę do Porshe można dostać na https://thomasmarkt.com/17-zawieszenie-pneumatyczne-porsche. Poza znakomitym tłumieniem wstrząsów i drgań ogromną zaletą układu pneumatycznego jest zapewnianie znakomitej trakcji. Możliwość utrzymywania jednakowego prześwitu bez względu na obciążenie sprawia, że auto staje się łatwiejsze w prowadzeniu i bardziej przewidywalne, zwłaszcza podczas pokonywania ciasnych zakrętów z dużą prędkością.
Nowoczesne i luksusowe samochody, w których montowane są zawieszenia pneumatyczne umożliwiają zwiększanie i zmniejszanie prześwitu, czyli przestrzeni pomiędzy podwoziem, a drogą. Dzięki elektronicznym czujnikom prześwit może zmieniać się automatycznie lub też być wymuszany ręcznie. Zaletą zawieszenia adaptacyjnego jest przede wszystkim możliwość dopasowania go do prędkości i warunków drogowych. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie prześwit w samochodzie się zmniejsza, przez co spada opór powietrza stawiany przez auto. Przyczynia się to do poprawy osiągów i zmniejszenia zużycia paliwa. Zwiększony prześwit przydaje się natomiast podczas jazdy w trudnym terenie. Umożliwia pokonywanie wzniesień o dużym kacie nachylenia bez ryzyka uszkodzenia podwozia. Zawieszenie pneumatycznie znacząco zwiększa więc funkcjonalność auta.