Jakoś tak się przyjęło, otwieramy działalność, tworzymy jej stronę internetową, słyszymy i czytamy o jakimś SEO i pozycjonowaniu, czujemy się zobligowani do pracy nad nimi, jednak nie wiemy u podstaw dlaczego. Bez znaczenia jest fakt o prowadzeniu przez Ciebie, małej firmy z lokalną bazą klientów, czy też dużej organizacji z międzynarodową publicznością. Mimo wszystko musisz zacząć dostrzegać, jak ważne jest SEO, choćby patrząc na liczby.
W roku 2017 udział w rynku Google oscylował w granicach 90%. Oznacza to, że jeśli nie masz zoptymalizowanej strony internetowej, w choćby częściowym, zgodnym z założeniami Google sposobem, możesz stracić blisko 90% potencjalnych klientów.
Według badania przeprowadzonego przez Markerly rekomendacje w mediach społecznościowych mogą prowadzić do 8-10% organicznego ruchu z wyników wyszukiwania. Jak więc pokazują statystyki, nie można nie docenić znaczenia SEO.
Jakie działania włączymy w dobre praktyki SEO ? Na to pytanie nie trzeba daleko szukać odpowiedzi, bowiem samo Google wskazuje w jaki sposób powinniśmy działać, a czego robić nie powinniśmy. Przykładowo agencje takie jak Grupa iCEA z Poznania https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/, które zajmują się pracą nad optymalizacją i pozycjonowaniem stron klientów, powiedzą nam, że uczciwość popłaca z tego względu, że Google potrafi karać nadzwyczaj dotkliwie, a sposoby sprawdzania stron przez boty wysyłane przez giganta, są w stanie patrzeć na witryny w sposób jeszcze bardziej przejrzysty, niż miało to miejsce przed laty.
Dobre praktyki SEO, to regularne działania, które realizujemy pozycjonując strony, lub opiekując się jej stanem technicznym. Poszukiwanie adekwatnych i cennych słów i fraz kluczowych, linkowanie w przestrzeni wartościowych i bezpiecznych witryn o wysokiej pozycji rankingowej. Dodatkowo działania on-site SEO z realizacją content marketingu, który dostarcza odbiorcom faktycznie wartościowych treści, czy też prowadzenie dla witryny kampanii Google Ads, która w uczciwy sposób sprowadzi do nas zainteresowanych odbiorców. Innymi słowy Dobre praktyki SEO, to działania, które możemy realizować i realizujemy zgodnie z zaleceniami.
Terminem powyższym określamy działania, które dążą do pozyskania jak największej liczby wyświetleń i analogicznego wzrostu konwersji witryny, jednak osiąganych w sposób niezgodny z polityką Google. Najpopularniejszym tego typu działaniem jest kupowanie linków zwrotnych wszelakiej jakości, jednak nie są to z reguły wartościowe odsyłacze. Inne działania wchodzące w specyfikę SEO czarnego kapelusza to m.in. Keyword stuffing (namnażanie słów kluczowych), Ukryte przekierowania 301, treść maskowana (Cloaking), lub obecność Doorway Pages (stron przejściowych).
Dlaczego wiąże się z tym ryzyko i dobre praktyki SEO są w tym przypadku lepszym wyjściem? Pozycja zdobywana dzięki BHS jest krucha. Prawdopodobieństwo utrzymania stabilnej pozycji przy wykorzystaniu tych technik bywa znikome, a krach może przyjść dosłownie z dnia na dzień. Przewagą jaką mogą pochwalić się dobre praktyki SEO, jest przede wszystkim trwałość działań. Nagły upadek jest mało prawdopodobny, jeśli w ogóle jest. Pozostaje jeszcze kwestia kar. Google jest nieugięte i stanowcze i daje do zrozumienia użytkownikom, że takich działań tolerować nie będzie i wiązać się będą one z blokowaniem stron czasowym, jednak istnieje możliwość blokady permanentnej. Co więcej każda kolejna kara, coraz bardziej przybliża nas do sytuacji, w której strona będzie zwyczajnie nie do odratowania.
Chcecie pozycjonować i osiągać sukcesy? Tylko dobre praktyki SEO, zagwarantują wam “pozycję” zamiast pokazówki. Informujemy, ostrzegany i radzimy – Grupa iCEA, agencja, które możesz zaufać!